Banguide från Ingenium Golf!.

.

Den tryckta banguiden i pappersformat från Ingenium Golf finns att köpa i kansliet för 20 kr.

Det finns också möjlighet att ladda ner banguiden digitalt från Ingenium Golf (GLFR):

För Android: Klicka här

För iPhone: Klicka här

.

Flygfilm över Boa GK Olofström!

.

Dessutom finns nu en 16 minuter lång film att se på YouTube som visar Boa GK Olofström filmad från luften med drönare:

.

För att se filmen: Klicka på bilden ovan eller Klicka här.

Banöversikt hål för hål:

Hål 1

Boa GK Olofström Hål 1 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Rundan inleds med ett av banans svåraste hål. Utslaget är högt beläget och hålet har en svag dogleg till vänster. Greenen består av tre platåer, där det kan vara en riktig utmaning att komma nära flaggan.

Hål 2

Boa GK Olofström Hål 2 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Hålet är ett kort dogleg vänster. Vid utslaget går det att antingen lägga upp sig innan dammen, eller att spela fram sig till hålets dogleg. Därefter väntar ett kort inspel mot en relativt liten green.

Hål 3

Boa GK Olofström Hål 3 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Banans första par 3-hål. Undvik ån till vänster. Det är bättre att ligga kort om green än att slå för långt eller ligga till höger.

Hål 4

Boa GK Olofström Hål 4 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Ett kort par 4-hål. Bäst är att lägga utslaget innan bunkrarna. Därifrån har man sedan en bra vinkel för inspelet mot green. Greenen är banans absolut svåraste. Allt faller från vänster till höger.

Hål 5

Boa GK Olofström Hål 5 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Ett av banans signaturhål. Dogleg höger, där utslaget helst ska placeras till vänster om eller förbi fairwaybunkrarna. Vid inspelet mot green ska bollen flygas över Västra Orlundsån. Ta därför tillräckligt med klubba.

Hål 6

Boa GK Olofström Hål 6 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Banans svåraste hål. Ett långt par 4-hål, med out of bounds längs med vänstersidan. Utslaget bör placeras i mitten av fairway för att ha ett fritt inspel mot en kraftigt lutande green.

Hål 7

Boa GK Olofström Hål 7 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Banans första par 5-hål. Undvik fairwaybunkrarna vid utslaget. Andraslaget slås sedan fram till hålets dogleg. Därifrån väntar ett kort inspel mot en green som bevakas av två bunkrar.

Hål 8

Boa GK Olofström Hål 8 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Ytterligare ett av banans signaturhål. Ett långt och utmanande par 3-hål. Undvik ån till vänster och dammen till höger vid utslaget. Väl vid greenträff väntar en av banans största greener.

Hål 9

Boa GK Olofström Hål 9 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Ett kort par 4-hål, med kraftig dogleg höger. Välj klubba vid utslaget för att få önskad vinkel för inspelet. Greenen vaktas av en damm på ena sidan och ån på den andra.

Hål 10

Boa GK Olofström Hål 10 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Ytterligare ett kort par 4-hål med dogleg höger. Vid utslaget, undvik bunkern som är placerad vid hålets dogleg. Därifrån är det nästan omöjligt att träffa green. Vid inspelet, se upp för dammen till höger och bunkrarna till vänster.

Hål 11

Boa GK Olofström Hål 11 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Banans kortaste och enklaste hål. Men beroende på flaggplacering kan hålet ändå vara en rejäl utmaning.

Hål 12

Boa GK Olofström Hål 12 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Ett smalt par 4-hål med out of bounds längs med högersidan. För att träffa green på rätt antal slag krävs ett rakt utslag.

Hål 13

Boa GK Olofström Hål 13 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Ett kort par 5-hål, av karaktären risk and reward. Det går att antingen spela hålet relativt säkert för att komma nära green på rätt antal slag, eller satsa för green på två slag och samtidigt riskera ett högre resultat. Greenen är en av banans absolut svåraste.

Hål 14

Boa GK Olofström Hål 14 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Ett utmanande utslag väntar. Bollen ska flyga över stenmuren på vänstersidan för att därefter stanna innan dammarna på högersidan. Greenen vaktas av bunkrar till vänster och en skogsdunge till höger.

Hål 15

Boa GK Olofström Hål 15 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Ännu ett av banans signaturhål. Undvik dammarna som finns både på vänster- och högersidan på utslaget. Vid inspelet gäller det sedan att uppmärksamma stenmuren som korsar hålet ca 30 m innan green, samt dammen till höger om green. Greenen är en av banans största.

Hål 16

Boa GK Olofström Hål 16 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Banans längsta hål. Tre bra slag krävs för att komma nära green på rätt antal slag. Out of bounds längs med högersidan hela vägen från tee till green. Dessutom ospelbar terräng på vänstersidan framme vid green.

Hål 17

Boa GK Olofström Hål 17 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Ett vackert par 3-hål som bevakas av två dammar och flera stora träd, och med banans minst ondulerade green. Var noga med att inte slå ut när det passerar trafik på vägen.

Hål 18

Boa GK Olofström Hål 18 – Ny banguide från Ingenium Golf:

Banans avslutningshål. Från blå, gul och vit tee kan den djärve ta genvägen över driving range för att på det sättet få ett kortare inspel. Greenen tillhör en av banans mest svårputtade.

Välj valfritt hål i menyn eller Klicka här för att komma tillbaka till hål 1.

sv_SESvenska