Banan öppen för spel på ordinarie greener och tees fr.o.m. onsdag 31 mars.

Tidsbokning varje dag kl. 07.00 – 18.00.

Shopen är laddad med handskar, peggar, bollar, kepsar, logoplagg m.m.

Tänk på att vara rädd om banan, laga nedslagsmärke och uppslagna torvor!

Svinga lugnt!

Logotyp för Svenska Golfförbundet

Inför spelet

Håll dig hemma om du har minsta symtom på sjukdom.

Boka speltid, betala och registrera om möjligt din ankomst digitalt.

Undvik samåkning till golfklubben.

Anländ till klubben så nära inpå din starttid som möjligt. Undvik att vänta in din tid inomhus i receptionen eller restaurangen.

Om du måste betala din rond på plats eller ska handla något: välj att betala med Swish eller kort framför kontanter.

Håll fysiskt avstånd till andra personer – både de du möter innan spelet och dina medspelare i bollen.

Under spelet

Använd bara dina egna klubbor, bollar och peggar.

Om du har golfhandskar är det en god idé att använda dem.

Använd inte bolltvätten.

Håll avstånd till dina medspelare, helst 1,5–2 meter.

Använd digitalt scorekort. Om det inte är möjligt, använd eget scorekort och penna. Undvik att dela dessa med dina medspelare.

Försök att sopa undan dina spår i bunkern med foten.

Låt flaggstången sitta i vid puttning.

Nya tillfälliga regler för hålad boll gäller. För att underlätta upplockning räknas bollen som hålad så länge någon del av den är nedanför markytan. Ronden är då också en handicaprond.

Efter spelet

Inga handskakningar för att tacka för spelet.

Signera inte varandras scorekort.

Om du ska stanna kvar på klubben: håll fortsatt 1,5–2 meters avstånd till andra personer och undvik folksamlingar.

Om du äter i restaurangen (öppnar i mitten av april): håll god handhygien och betala med Swish eller kort. Sprid ut er och håll avstånd till andra besökare.