Boa GK Olofström erbjuder en mötesplats i en avslappnad och trevlig miljö med stora möjligheter att utveckla relationer. Använd vår bana för att koppla av med vänner och affärsbekanta och få samtidigt en härlig och givande golfupplevelse. Som sponsor/företagare erbjuds ni en unik möjlighet att synas tillsammans med oss.

Vill ni bli samarbetspartner med Boa GK Olofström?

Boa GK Olofström är en väl fungerande ideell förening med en god trivsel och ett gott kamratskap som sitt renommé. Vi verkar för en rik fritidsmiljö för våra medlemmar med såväl fysisk som psykiskt välbefinnande som övergripande mål.

Boa GK Olofström fungerar idag som en viktig reklampelare för kommun och näringsliv samt ger sysselsättning åt underleverantörer inom orten.

Genom ett samarbete med vår förening och vår verksamhetsidé erbjuds ni som företag en möjlighet till exponering av ert företag och ert varumärke. Framförallt på lokal nivå, men även regionalt och nationellt.

Bidragande faktorer till detta är hög beläggning på banan från både medlemmar (ca 33 000 speltimmar/år) och gäster (ca 17 000 speltimmar/år). Klubben står även varje år som arrangör för ett flertal tävlingar med deltagare från hela södra Sverige.

Vilka sponsorpaket finns?

1. Full hålsponsor – 2 st. reklamskyltar på valfritt hål.
2. Halv hålsponsor – 1 st. reklamskylt på valfritt hål.
3. Reklamskylt i anslutning till klubbens parkeringsplats.
4. Reklamskylt på Golfbil.
5. Sponsorskylt vid hjärtstartare.

Samtliga alternativ innebär att företagets logotype finns uppsatt väl synlig på en samlingsskylt på klubbhusområdet. Dessutom syns företagets logotype på startsidan på Boa GK Olofströms hemsida, boagk.se. Andra förmåner kan också diskuteras, till exempel en företagsinriktad ”prova-på dag”, konferens med lunchservering m.m.

Kostnaden för de olika sponsorsalternativen kan variera beroende på omfattningen av avtalet.

Vart går sponsorintäkterna?

Avsikten är att i första hand stötta klubbens ungdomsverksamhet.
Vi vill kunna erbjuda våra ungdomar/medlemmar bättre träningsförhållanden genom ett utökat övningsområde med bl.a. korthålsbana, två övningsgreener och väderskyddade utslagsplatser med el och belysning. Kostnaden för ombyggnaden är beräknad till 350 000 kr, varav drygt hälften finansieras via bidrag. Resterande del hoppas vi kunna möjliggöra genom eget ideellt arbete och sponsring. Vår ungdomsverksamhet är ett prioriterat område och vi har som mål att antalet juniorer i organiserad träning skall fördubblas på tre års sikt.

Klubbens uppmaning till medlemmar och intressenter:

Gynna våra sponsorer. Våra sponsorer gynnar oss.

Är du intresserad att synas tillsammans med Boa GK Olofström?

Kontakta då vår marknadskommitté:
Klavs Wix Nielsen (0705602966)
Mats Markström (0763206035)
Willy Cardell (0708415403)
Olle Persson (0768864318)

Det går även bra att kontakta kansliet på 0454-43366 eller boagk.se@oktv.se.

Vi tackar alla våra samarbetspartners!

Våra Partners

sv_SESvenska