I slutet av denna vecka dimper det första numret av den nya tidningen från Svenska Golfförbundet ner i brevlådan.

Tidningen heter Golfa! och den kommer att ingå i golfklubbsmedlemskapet och skickas ut till alla golfare.

Under 2020 kommer det att produceras tre nummer av Golfa!, för att därefter komma ut fyra nummer per år.

Till en början ska varje nummer innehålla 52 sidor.

Innehållet i det första numret är bl.a. följande…

* En av Sveriges mest aktuella och framgångsrika komiker pratar allvar om hur golfen och klubbens verksamhet blev en viktig del i familjens sammanhållning.

*  Storytelling – ett modeord i tiden. Här möter du proffset som lämnade touren och byggde en affärsverksamhet på berättelser. En framgångssaga om ni så vill. Men vad vill den här entreprenören berätta om golfen idag och i framtiden?

* En av Sveriges populäraste tv-programledare är känd från en sport med större bollar. Men det började med ett äventyr som golftränare på Mallorca och bra klipp i drivern. Golfen satte också fart på tv-karriären. Så hur hinner hen med golf nu med mängder av jobbuppdrag och små barn?

* Vilken är Sveriges vanligaste golfklubb? Vi har hälsat på medianklubben och lyssnar till hur den fungerar.

* De nya reglerna som skulle göra spelet snabbare och enklare – blev det så? Spelare och experter ger sin syn.

* Det nya världshandicapsystemet. Lättare än du tror, vi reder ut hur det fungerar och vad du behöver veta och göra.

För att läsa tidningen digitalt: Klicka Här.

För att få mer information om Golfa!: Klicka Här.