Meddelande från tränare och ledare på juniorträningen:

Hej!

Glädjande nyheter från oss tränare och juniorledare på Boa GK Olofström. Det är många glada barn och ungdomar på vår juniorträning! Så pass många att vi behöver ta beslutet att dela upp gruppen i två delar och indelningen sker efter ålder.

Måndagar 17.00-18.00:
Barn och ungdomar upp till 12 år

Måndagar 18.00-19.00:
Ungdomar ålder 13+ år

Vi håller oss redan idag till de riktlinjer och råd som finns från Svenska Golfförbundet och Folkhälsomyndigheten (se nedan) gällande smittspridning, men väljer ändå att dela gruppen efter ålder för att erbjuda en ännu bättre och mer givande träning, samtidigt som det bidrar till en säkrare miljö för våra juniorer.

Har ni några frågor så tveka inte att höra av er till någon av oss.

Dennis och Carl-Cedric
holjegolf@gmail.com / cedricsgolf@gmail.com

Dennis Åkesson
Golftränare Boa Golfklubb Olofström
PGA Club Professional
holjegolf@gmail.com

Folkhälsomyndighetens föreskrifter:

Folkhälsomyndigheten anser att det är viktigt att barn och ungdomar fortsätter att röra på sig. Risken för smittspridning inom barn- och ungdomsidrotten är liten under förutsättning att myndighetens råd följs i övrigt. Det är viktigt att:

► bara friska symtomfria personer deltar i aktiviteterna
► det finns goda möjligheter att tvätta händerna
► trängsel mellan människor undviks.

Barn och ungdomar möts redan i skolorna vilket gör att risken för att nya smittkedjor startas får anses vara liten.

Folkhälsomyndigheten har därför beslutat att ändra myndighetens föreskrifter och allmänna råd (HSLF-FS 2020:12) om allas ansvar att förhindra smitta av covid-19 m.m. och göra ett undantag för barn- och ungdomsidrott.

Med barn- och ungdomsidrott avses idrott för barn och ungdomar födda 2002 eller senare. I enlighet med de allmänna råden avråder Folkhälsomyndigheten fortsatt från tävlings- och träningsmatcher för vuxna.